مبانی وپیشینه نظری پژوهش اضطراب اجتماعی واختلالات روانی آن
آن, اجتماعی, اضطراب, پژوهش, دانلود مبانی وپیشینه نظری پژوهش اضطراب اجتماعی واختلالات روانی آن, روانی, مبان, مبانی, مبانی وپیشینه نظری پژوهش اضطراب اجتماعی واختلالات روانی آن, نظری, واختلالات, وپیشینه
مبانی وپیشینه نظری پژوهش اضطراب اجتماعی واختلالات روانی آن
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 16 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
ر چارچوب مدیریت کیفیت جامع قرار می گیرند و ابزاری هستند برای استقرار سیستم در درون سازمان ها و نیز ابزاری هستند برای سنجش اینکه یک سازمان تا چه اندازه در جهت استقرار سیستم ها در چارچوب مدیریت کیفیت جامع موفق بوده است. تفاوت هایی که بین این دو مدل وجود دارد عمدتاً در حد تعداد معیارها، امتیاز دهی و رویه های اجرائی است و چار چوب کلی هر دو مدل در واقع یکی است. از میان سه مدل دمینگ و مالکوم بالدریج و EFQM که از معروف ترین مدل های تعالی سازمانی هستند مدل EFQM عمومیت و اقبال بیشتری در سطح جهان یافته است.به طوری که در جدول 2-20 ملاحظه می شود، تعداد معیارهای الگوی دمینگ، ده، الگوی بالدریج، هفت و الگوی اروپایی نه است. معیارها در جایره دمینگ دارای اهمیت مساوی هستند، ولی در دو جایزه دیگر از امتیازات غیرمساوی برخوردارند. در مدل دمینگ بر روش های کنترل آماری توجه خاص شده است. در مدل بالدریج بر نقش مدیران عالی اجرایی، رضایت مشتری و نتایج قابل اندازه گیری تاکید شده است. در مدل اروپایی سیاست ها و خط مشی های مدیریت و آثار آن بر جامعه مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر رضایت مشتری و نتایج مالی و بازرگانی، به مسئولیت اجتماعی موسسات عنایت شده است.جدول 2-20 – مقایسه معیارهای سه جایزه کیفیت ژاپن، آمریکا، و اروپا عنوان جایزهمعیار دمینگ بالدریج مدل اروپایی 1 سیاست ها و برنامه های بلندمدت موسسه رهبری رهبری 2 نحوه عملکرد مدیریت اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها سیاست و استراتژی 3 ترویج آموزش های مربوط به کنترل کیفیت برنامه ریزی استراتژیک مدیریت کارکنان 4 بکارگیری اطلاعات در سیستم کنترل کیفیت مدیریت منابع انسانی منابع 5 تجزیه و تحلیل مدیریت فرآیند فرآیندها 6 یکنواخت سازی نتایج مالی و بازرگانی رضایت مشتریان 7 کنترل تاکید بر رضایت مشتری رضایت کارکنان 8 تضمین کیفیت – تاثیر بر جامعه 9 نتایج – نتایج کلیدی عملکرد 10 برنامه های آینده – – در جدول 2-21 مدل های سه گانه از نظر تاریخ و منشا ایجاد، هدف، گرایش، مفهوم، کیفیت، قلمرو مکانی و سازمانی، کانون توجه و آثار مثبت ناشی از اعطای جایزه مورد مقایسه قرار گرفته اند.جدول 2-21- مقایسه جوانب مدلهای کیفیت ژاپن، آمریکا، و اروپا عنوان جایزهمعیار دمینگ مالکوم بالدریج مدل اروپایی تاریخ منشا ایجاد 1951انجمن علوم و مهندسین ژاپن 1987دولت آمریکا، وزارت بازرگانی 1992برای مدیریت کیفیت اروپا (متشکل از گروهی شرکت چندملیتی) هدف اعتلای کیفیت در سطح موسسه از طریق بکارگیری روش های کنترل آماری ترویج مدیریت کیفیت فراگیر به منظور کسب مزیت رقابتی در تجارت جهانی کارا کردن نظام مدیریت به منظور کسب هویت برای مدیریت اروپا گرایش مدیریت کنترل کیفیت کیفیت مدیریت کیفیت عملکرد کلی سازمان در جامعه (مسئولیت اجتماعی) قلمرو موسسات داخلی و خارجی (ترجیحا داخلی) در سطح ملی، فقط برای موسسات داخل آمریکا در سطح منطقه ای (اتحادیی اروپا) سازمان های تحت شمول موسسات تولیدی صنعتی (دولتی و خصوصی) موسسات تولیدی صنعتی، خدماتی و شرکت های کوچک موسسات بزرگ صنعتی (دولتی و خصوصی) کانون توجه رویه های انجام دادن کار مشتری و کارکنان مشتری، کارکنان، و جامعه مفهوم کیفیت مطابقت با معیارهای تولیدکننده مطابقت با معیارهای مشتری (کیفیت مشتری گرا) مطابقت با معیارهای مشتری، کارکنان و جامعه (کیفیت مشتری، کارکنان و جامعه گرا) آثار مثبت ترویج روش های آماری کنترل کیفیت، اعتلای مستمر سطح کیفیت، اهمیت برقراری روابط مناسب با عرضه کنندگان مواد رضایت مشتری، مقایسه رقابتی الکوی خود ارزیابی برقراری ارتباط با جامعه، رضایت مشتری، رضایت کارکنان، آثار مثبت مالی و غیرمالی به طوری که از جدول بر می آید، جایزه دمینگ از قدمت بیشتری برخوردار است و نزدیک به نیم قرن از قدمت آن می گذرد. تاکید کلی جایزه دمینگ بر مدیریت کنترل کیفیت فراگیر با استفاده از روش های کنترل آماری است و نتایج حاصله از اعطای جایزه، بسیار مثبت ارزیابی شده و به اصلاح مستمر کیفیت کنترل در تولیدات ژاپن منجرگردیده است. جایزه بالدریچ نیز به عنوان یک عامل انگیزشی موثر در موسسات و صنایع آمریکا آثار بسیار سازنده و نقش مهمی در افزایش رضایتمندی مشتریان و جذب بازار داشته است. به علاوه به عنوان معیاری برای سنجش عملکرد موسسات به وسیله خودشان، مورد استفاده قرار گرفته است. در جایزه اروپایی، کیفیت مفهوم گسترده تری پیدا کرده است تا حدی که مسئولیت اجتماعی موسسات در قبال جامعه را نیز در برمی گیرد. البته نظر به اینکه هنوز مدت زمان زیادی از عمر این مدل سپری نشده است، نمی توان نظر دقیقی درباره آثار و تبعات آن اظهار نمود. نقطه مشترک دو جایزه آمریکایی و اروپایی تاکیدی است که هر دو بر مدیریت منابع انسانی و رضایت کارکنان گذارده و بعد انسانی کیفیت را مورد توجه قرار داده اند. این مطلب در معیارهای دمینگ به طور مستقل به چشم نمی خورد.